KEDDvelem - @kadoriart

 



A KEDDvelem visszatért!

Utoljára bő egy éve éreztem azt, hogy be szeretném mutatni a világnak a szerintem inspiráló embereket. Olyanokat, akiket érdemes követni mondjuk Instagramon. 


Mostanában sok szó esik arról, hogy az önszeretethez, az öngondoskodáshoz az is hozzátartozik, hogy olyan embereket követsz a social media platformokon, akiktől jól érzed magad. Akik ezekben a fura időkben boldoggá tesznek, nem pedig még inkább elkeserítenek. 


Ilyen embereket fogok felsorakoztatni itt nektek, keddenként. 


A sorban az első Dóri, aki @kadoriart néven található meg az Instagramon, és aki csodálatos grafikákkal örvendezteti meg a követőit. 


1.       Mit ad neked a rajz?

Végtelen stresszt. Régen a rajzolás egy nagyon jó módszer volt arra, hogy kiadjam magamból az érzéseimet és megbirkózzak velük. Megtanulni rajzolni ezt kicsit elrontotta, nem olyan egyszerű már ilyen módon feldolgozni az érzelmeim. Viszont jobb az anatómia tudásom. Az alkotás egy olyan fontos pontja lett az életemnek, hogy nem tudom mások hogyan élik az életüket valamilyen mindennapos alkotás nélkül. Ez az egyik fő definícióm magamra, hogy alkotok és ha ez nem lenne, nem tudom, ki lennék.

 

2.       Szokták kérdezni, hogy mióta rajzolsz. Szerintem ez buta kérdés, mert mindenki gyerekkora óta. Én azt kérdezem, mikor érezted először azt, hogy ezt érdemes megmutatni a nagy világnak?

Nagyon sokáig úgy éreztem, hogy nem is akarok ezzel foglalkozni, hiszen rengeteg nálam sokkal tehetségesebb, tanultabb és kreatívabb művész van a világon, akik ellátják az efelé irányuló igényeket. Miután végül mégis úgy döntöttem, hogy ebben az irányban szeretnék tanulni, elkezdtem gondolkozni azon, hogyan tudnék kiépíteni egy karriert. Van pár út, amit az ember be tud járni, ha alkot. Az egyik ilyen, amiből sokat láttam, az az, hogy a közösségi médián felkapják és erre tud egy üzletet építeni. Szerettem volna valami hasonlót. De sohasem gondoltam úgy a rajzaimra, hogy na ezt érdemes megmutatni. Inkább a megfelelési kényszeremmel igyekszem valami olyat alkotni, ami tetszhet másoknak, de én is élvezem.


3.       Van kedvenc rajzod a sajátjaid közül?

Szerintem ilyenre régen nem gondoltam. Még mielőtt elkezdtem volna tanulni, volt néhány olyan rajzom, amiket szerettem, mert kiemelkedően jobban sikerültek a többinél. Mostanában szerintem leginkább azokat a rajzokat szeretem, amiknek végre sikerült őszintének lennie, amibe bele tudtam tenni magam vagy pedig egy nagy előrelépést jelentett a stílusa számomra. Van például ez a  festményem itthon, amit senki se szeret, mert szokatlanul és furcsán néz ki, nekem viszont az a kedvencem az összes közül, mivel sok elrontott vászon után sikerült végre elengednem a görcsösséget és elengednem magam.


4.       Több technikával is próbálkoztál az elmúlt időben. Van köztük olyan, amit „kötelezővé” tennél?

Semmit se mernék kötelezővé tenni, az meg tudja ölni az ember kedvét, főleg, ha művészetekről van szó. Mindenki más technikában tudja őszintén kiélni magát, habár az biztos, hogy célszerű minél több mindent kipróbálni, hogy megtaláljuk benne magunkat. Viszont egy jó rajztanár látja, hogy milyen technikát ajánljon a diákjának, hogy a megfelelő irányba fejlődjön.

 

5.       Honnan merítesz inspirációt?

Mindig máshonnan. Előfordul, hogy egyszer csak a fejembe ugrik egy jó ötlet, de sokat böngészem a Pinterestet és ha nagyon rajzolni szeretnék, de semmi ötletem sincs, akkor lerajzolok egy modellt Pinterestről, vagy megpróbálkozom egy DTIYS (rajzold le a saját stílusodban) kihívással. De egyértelműen van néhány motívum, amiktől nehezen tudok elszakadni és ha van egy kis üres hely, amit valamivel ki kel tölteni, akkor a könyvek, növények, eső mindig elfér rajta. Előfordul, hogy mások munkái is megihletnek, de nagyon igyekszem, hogy véletlenül se másoljak le senkit, főleg kredit nélkül.

 

6.       Mi az az álom termék, amin látod a rajzod? És ki az az álomvásárló, aki megveszi?

Nagyon sokáig szerettem volna ruhákat tervezni. Varrni ugyan nem tanultam meg, de nyomtattam már pólóra, ez volt a diplomamunkám. Szerettem volna a divattal kicsit szembeállni és olyan mintákat tervezni, amik a modern ruhák semmitmondó szövegeinek görbe tükröt mutatnak. Ha sokat hangoztatunk valamit, az elveszíti a jelentőségét és a legtöbben úgyis csak azt nézik a pólókon, hogy jól nézzenek ki, mindegy mi van ráírva. Az egyetem óta még gondolkozom azon, hogy kibővítsem ezt a kollekciómat most, hogy kicsit talán ügyesebb vagyok. De azon is kattogok, hogy milyen termékeken tudnám még elhelyezni a rajzaimat, és az általános printeken és matricákon túl a saját kötésű füzetek jutottak eszembe. Nem feltétlenül szeretném bekategorizálni a vevőimet, mindenképpen olyanoknak örülnék, akik őszintén tudják őket értékelni és örülni nekik.

 


7.       Mi az a mérföldkő a szakmádban, amit mindenképp el akarsz érni? Ami nélkül nem lehet meghalni?

Az első gondolatom az volt, hogy szeretném, ha megjelenne legalább egy könyv az én borítótervemmel és az illusztrációimmal, de ez már megvan. Viszont úgy érzem, hogy nem elég, és még nem teljesedtem ki, nem értem el a csúcsra. Szeretnék még sokat fejlődni, hogy minél jobb alkotások kerülhessenek ki a kezeim közül és emberek polcaira jussanak, vagy akár falakra. Szerintem ebben a szakmában mindenkinek más a célja azon túl, hogy elismert legyen. Én egy könyvkiadóhoz szeretnék bejutni, de nem tudom mi az a cél, ami után már megnyugodnék, hogy végre elértem. Hiszen, ha elérek valamit, máris magam mögött hagyom és a következőt keresem, amivel haladhatok.

 

8.       Kevesen tudják, de egyedi megrendelésekre is készítesz rajzokat. Mennyire nehéz akár fénykép, vagy elmondás alapján visszaadni valakinek a személyiségét?

Nem mondanám, hogy nehéz, igazából talán ez az egyik rész, amit a legjobban élvezek. Bevallom, realisztikus rajzokat annyira nem szeretek készíteni, erre való a fényképezőgép. Akármennyire megszenvedek vele, szeretek a saját stílusomban, kicsit rajzfilmesebben másokat lerajzolni, főleg, ha a megrendelő ad elég információt ahhoz, hogy miket szeret az alany és milyen a személyisége.

 

9.       Volt egy sorozatod, amiben embereket és a legnagyobb félelmüket rajzoltad meg. Ennek a sorozatnak a kapcsán ismerkedtünk meg mi. Mi volt a célod ezzel, és milyen fogadtatása volt?

Hajlamosak vagyunk mások felé azt mutatni, hogy minden rendben van és nincsenek félelmeink vagy olyan dolgok, amik nyomasztanak. Szerencsére azt látom, hogy már egyre többen tesznek ez ellen és képesek őszintén beszélni a dolgokról, de még mindig nehézséget jelent sokaknak. Ráadásul a megosztás, az hogy magunkból kiadhatjuk a gondot, sokat tud segíteni. Arra gondoltam, hogy jó lenne ezeket megjeleníteni, mindegyik gondolatnak egy arcot adni. Így meg tudom mutatni, hogy mindenkinek van egy (vagy akár több) meghatározó félelme, viszont mégsem egy teljesen felismerhető fotó van emellett. Volt, aki nem is küldött magáról képet, hanem csak kaptam egy külső leírást és az alapján rajzoltam le az illetőt és így is jól működött. Többnyire pozitív visszajelzéseket kaptam, mindenkinek jól esett látni, hogy nincs egyedül, ráadásul nagyon sok félelem és aggodalom olyan volt, ami többeknél megjelent. Egy olyan ismerősöm volt, akit lehangolt, hogy Instagramon ezeket látta. Soha semmi sem lehet teljesen tökéletes.


Önarckép


10   Ki a kedvenc előadód? Melyik a kedvenc számod, ami mondjuk az alkotási folyamat, vagy a rajzolás alatt szól?

Az van, hogy rajzolás közben a zenék már nem tudnak lekötni, ezért nagyon ritkán van, hogy zenét hallgatok alkotás közben. Leginkább sorozatokat vagy videókat nézek. Az utóbbi évben megismerkedtem az összes Youtube drámával évekkel visszamenőleg, mivel rengeteg kommentátor youtuber videóját megnéztem ezekről. Illetve nem szeretek filmeket nézni, viszont szeretek youtubereket nézni, akik filmekről beszélnek. Így lehet az, hogy életemben talán két horrorfilmet láttam, viszont majdnem az összes horrornak tudom a sztoriját. Illetve a Jóbarátok egy olyan sorozat volt, amit sosem láttam, egészen addig, amíg nem tudtam kitalálni, hogy mi menjen a háttérben amíg rajzolok és úgy ítéltem meg, hogy itt az idő ezt is letudni.

Viszont, ha mindenképpen zenékről akarunk beszélni… Egyértelműen vannak olyan bandák, akiknek a legtöbb számát szeretem, de általában nem albumokat hallgatok, hanem ugyanazt a 10-20 számot, amiket nagyon megszerettem. Zenét leginkább csak festés közben hallgatok, mert ahhoz nagyobb koncentrációra van szükségem. Hogy pár példát mondjak együttesekből: Elefánt, Little Big, Tündérvese, Billie Eilish, Csaknekedkislány és még sorolhatnám. Szívesen belekezdenék a kedvenc zeneszámaim címeibe, de akkor sosem jutnánk a végére. Mindenesetre, ha valakit tényleg érdekel, van egy fókusz az insta oldalamon, ahol gyűjtögetem ezeket a zenéket.



Ez volt az eheti KEDDvelem, @kadoriart főszereplésével, akinek mindennapjait, a nevére kattintva követhetitek az instán! 

Vigyázzatok magatokra, jövő héten újabb inspiráló személlyel érkezem! 


Kosztercsi

A képek Dóri magánarchívumából valóak.

Amúgy követsz már Instagramon? Ott olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legjobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇


Na és Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇

 

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Magyar érettségi 2017