Kosztercsi Karantén Konyhája - Hogyan éld túl a bezártságot?

Hölgyeim és Uraim, megérkeztünk!

Nem tudom, hogy mikor írtam utoljára receptet, de úgy gondolom, hogy jelen helyzetben pont jól jöhet nektek, (hogyha esetleg nem bírjátok a nosaltyt) hogy olyan recepteket olvassatok, ami a karantén esetén jól jöhet.

Miért?

Mert gyors, könnyű, jól lakik belőle 4 ember, és biztos, hogy megtalálod a hozzávalókat otthon. 

Először mesélek kicsit, hogyha esetleg nem a Facebook oldalamról jöttetek ide, akkor is értsétek, hogy mi történik itt.

Szóval, hétfő óta elindult a Kocslakban az önkéntes karanténunk. Négyen élünk egy fedél alatt. A Nagymamám, az Anyukám, a Húgom meg én. A Mumikám 88 éves, és 2 hete jóformán elzárva él tőlünk. Mert féltjük!
A szobájába "száműztük", és csak az anyukám érintkezik vele, de ő is csak messziről. A szobája ajtajából mindennap többször beüvöltjük neki, hogy szeretjük, de nem kontaktálunk.
Viszont hétfővel anyukámnak elindult a távoktatás, és minden nap erején felül tanítja a kis elsősöket írásra, olvasásra. Online.

Hihetetlen, amit csinál! Amúgy is nagyon büszke vagyok rá, de most, amikor este 10-kor, még a következő napi házi feladatokat tölti fel a Krétába, és online javítja a megküldött feladatlapokat, egy igazi hőssé vált a szememben!

Ezért döntöttünk úgy, hogy az önkéntes karanténunk idejére átveszem a fakanalat, és én leszek a család gourmet menedzsere! (milyen szabatos, 21. századi kifejezés ez nem? A CV-mbe is beleírom majd.)

Mivel a Kosztercsi Kolis Konyhájában már publikáltam olyan recepteket, amik olcsón, gyorsan kihozhatóak, de laktatóak is, úgy gondoltam, hogy most kicsit leporolom, és átalakítom ezt a rovatot, így már Kosztercsi Karantén Konyhája néven találjátok az oldalon.

Nos, az első nap már nehézségekbe ütköztünk. Anyának volt egy lyukas órája, nekem meg egy óra szünetem két skype meeting között.

Mit kéne főzni, ami ennyi idő alatt elkészül, meg is tudjuk enni, és van hozzá minden? 
Intermezzo
Ezekben az időkben szerintem kifejezetten fontos, hogy olyan dolgokkal főzzünk, amik amúgy vannak a hűtőnkben! A konzerv a ZS terv legyen! 

A hűtőt kinyitva 2 dolgon akadt meg a szemem: tejföl és szalonna.

Szegény ember is vízzel főz, a karanténba zárt meg abból, ami a hűtőjében van!

Kitaláltam, hogy a gomba paprikáshoz hasonló dolgot fogok főzni, gomba hiányában szalonnával, és mivel egy lejárás szélén álló XXL rizs árválkodott a polcon, így őt hívtam még segítségül. Meg egy kis hagymát. Mert a hagyma ugye mindenbe jó!


Szalonna "pörkölt", hagymás rizzsel 

Hozzávalók:

- 2 csík 2 ujjnyi szalonna
- 1 és negyed nagy poharas laktózmentes* tejföl
- másfél bögre rizs
- 2 fej lilahagyma
- 1 fej vöröshagyma
- olívaolaj
- pirospaprika
- curry
- kömény
- só
- bors


*Mumi és én is laktózérzékenyek vagyunk, így nálunk csak mentes termékek jöhetnek szóba.

Lilahagyma megpucol, kockára vág, olívaolajra rádob.
Közben vizet forralásra felteszem.
A szalonnát közepes kockákra vágom, belemegy egy edénybe.
A lila hagymát üvegesre pároljuk, és amikor a szalonnánk is kellemes barnára pirul, és elég zsírt eresztett, akkor mehet rá a vöröshagyma.
Ha a lila hagyma üveges vegyük le addig, amíg a rizs megfő, majd ha kész öntsük össze, és kicsit tegyük vissza a gázra. Jól forgassuk össze, és ekkor ízesítsük sóval és borssal. Ne túl bátran, nehogy erősebb íze legyen,mint a "pörköltnek".
Ha a szalonna mellé dobott vöröshagymánk is üveges, akkor mehet rá a tejföl. A tejfölre a piros paprika - ínyenceknek mehet a csípős verzió - curry, kömény és a só meg a bors. A fűszerezés tulajdonképpen ezerféleképpen változtatható, nálunk ez az ízvilág a legkedveltebb, de szoktam olasz fűszerezésűt is csinálni az oregánó, bazsalikom, majoranna, kakukkfű kombóból.

Ezután csak meg kell várni, hogy össze rotyogjon - nettó 5 perc - és tálalható is!

Buon appetito!

Vigyázzatok magatokra, maradjatok otthon, egyetek jókat!
Kosztercsi



Ha elkészítenéd bármelyik receptem, akkor oszd meg és dobd rá a #KKK -t a social medián, hogy láthassam, hogy másoknál hogy halad a karantén konyha!


A kép magánarchívumból való.
Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇



Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!