KEDDvelem - @mosolykeszito



KEDDvelem egy sorozat, ahol olyan emberekkel beszélgetek, akik szerintem inspirálóak, motiválóak, és szeretném, ha minél többen ismernék őket. Tetoválók, séfek, fizikusok, csupa-csupa olyan ember, akire érdemes figyelni a social media felületeken. 
Az előző részeket eléred itt.

A mai részben egy nagyon izgalmas témával foglalkozó embert hoztam nektek: Ő Szabó-Márk Zoltán, vagy ahogy többen ismerhetitek Mosolykészítő. A fogtechnikus, aki igyekszik a szájhigiéniát közelebb hozni a laikusokhoz. 
Íme:

 1. Mindig fogtechnikus akartál lenni?

 Mint fogtechnikus nagyon kevés százalékban találkoztam régebben páciensekkel.
Ez sokáig szívfájdalmam volt mert mindig is kíváncsi voltam arra, hogy azok a fogpótlások amiket én készítek mit váltanak ki emberekből.
Olyan jó lett volna azokat a mosolyokat látni amit ezek a precízen elkészített pótlások váltanak ki emberekből.
Emiatt is vágtam bele ebbe az egész projektbe, hogy kicsit találkozzak már ezekkel a véleményekkel, beszámolókkal és emellett segíthessek más embereknek a helyes fogápolás megismertetésével. 

2. Már gyerekként is odafigyeltél a fogápolásra?

 Igenis meg nem is. Persze azért a napi kétszeri fogmosás nem maradhatott el, de nem igazán van meg az emlékemben az, hogy miért is kellett ezt csinálnom. Most már rengeteg olyan oktató videó, illetve applikáció létezik, ami játékossá teszi a gyerekeknek a fogmosást az én emlékeim között maximum a jó ízű “ehető” fogkrém volt a legjátékosabb momentum.
Én úgy gondolom a legfontosabb az lenne, ha már gyermekkorban is ki lenne emelve, hogy igaz, hogy azok még nem maradó fogak, tehát jön egy fogváltás, nem mindegy, hogy hogyan megyünk bele a maradó fogak előbújásába. Rengeteg olyan esetet láttam már, amikor az elhanyagolt tejfogak egyszerűen kihúzták, így felborítva azt a pozíciót, ahova is szabályosan ki tudna nőni majd a maradó fog. Ezzel “megspórolhatnánk” magunknak egy fogszabályozást is.

3. Te féltél gyerekként a fogorvostól, a fogászati kezelésektől?

 Nagyon! Szinte még mai napig vissza tudom idézni, az iskolafogász szavait amikor belenézett a számba és latin szavakkal mondta a diagnózist, majd kaptam egy cetlit, hogy jövő héten menjek el egy másik fogorvoshoz, ahol is majd betömik vagy kihúzzák a rossz fogat.
Szörnyű volt az a kiszolgáltatott érzés, amit ott át éltem.
Nagyon sok emberrel beszéltem és egy időben megvizsgáltam, hogy kiben miért is alakult ki a fogorvostól való félelem. Sok esetben hasonló élményről számoltak be, volt aki azóta sem járt rendelőbe, én úgy gondolom ez szörnyű.
Bízom benne, hogy a mostani generációt már nem találkozik ilyen kezelésekkel.

4. Hogy lehet egy olyan témát izgalmassá tenni, mint a „mosoly készítés”?

 Mindig is célom volt, hogy a fogaszat körül kialakult mítoszokat ledöntsem.
Rengeteg fogászati oldalon látni olyan képeket, amiket nagyjából mint fogászatban dolgozó ember én sem nagyon szívesen látok.
Egy kihúzott véres fog látványa, hogy jaj de ügyes a doktor úr inkább gondolom ijesztőnek, minthogy páciens csalogató és bizalom építő posztnak.
A Mosolykészítő célja mindig is az volt, hogy humorral, pozitív szemlélettel és informatív posztokkal közelebb hozzam a fogászat világát és segítséget nyújtsak a fogászattal kapcsolatos félelmek leküzdésében.
Természetesen mindezt arccal is szerettem volna, mivel úgy gondolom, hogy ez rengeteg bizalmat tud adni más embereknek.
Emellett az oldalon megjelenik egy termék, egy láthatatlan fogszabályozó készülék, ami egy hatékony megoldás arra a problémára, ha valaki nem mer mosolyogni mivel zavarja a jelenlegi mosolya.


5. Te hányszor fogselymezel egy héten? Csak az igazat!

7-szer/hét. Sajnos nem igazán kap nagy hangsúlyt ez a folyamat, pedig az egyik legfontosabb lenne. Fogtechnikusként is látom a hozzám érkező munkákon, hogy a fogszuvasodás legtöbbször a fogközökből indul ki, mivel elhanyagoljuk ennek a felületnek a tisztítását, pedig ha belegondolunk a fogfelszín jelentős részét ez adja.
Szóval elő a fogselyemmel és higgyük el, az a 2-3 perces folyamat/ nap években fog majd visszaköszönni, ami a fogaink épségét jelenti!

 6. Ki a kedvenc előadód? Melyik a kedvenc számod, vagy van olyan, amit tanácsadás közben hallgatsz?

 Az életemben meghatározó a zene. Szinte nincs olyan nap, vagy tevékenység ahol nem szólna a háttérben valamilyen könnyed dallam.
Stílusban nagyon különböző a zenei ízlésem de ami többnyire meghatározó az a “megnyugtató” és kellemes dallamok, amiket többnyire a régebbi zenék, én vélek csak felfedezni.
Ha ki kell emelnem egy előadót, akkor az Sade lenne. Az ő zenéi mindig olyan érzést keltenek benne, ha ezt hallgatom a világban nem történhet semmi rossz dolog.
Apropó hallgattad már a “5 zene amit hallgass meg mielőtt bemész egy fogászati rendelőbe” zenei listámat?
Azon is szerepel Sade! :)

7. Mi a cél az Insta oldaladdal?

Kapcsolódni emberekkel, segítséget nyújtani a fogászat misztikus világában és pozitív szemlélettel nyújtani a hozzám hasonló embereknek.
Eleinte egy kicsit a saját személyiségemet szerettem volna kivinni a közönség elé. Számtalan olyan visszajelzést kaptam régebben, hogy neked jól állna az, ha emberekkel foglalkoznál. Úgy érzem itt kicsit ki tudom élni ezt a vágyamat, és mindig fel tud tölteni, ha valaki felfigyel erre. Mint most ez a riport is, ahol is rögtön jó érzést keltett bennem, amikor olvastam az üzenetedet. Köszönöm neked!🥰

8. Erősen figyelsz arra, hogy a fontos és hasznos tanácsaid mellett a magánéleted is megjelenjen a profilodban. Ezt miért tartod fontosnak?

 Azt vettem észre az eddigi életem során, hogy bármennyire is próbálják személytelenné tenni az életünket a digitális platformok, egy dolgot nem tudnak kitörölni.
Az embert a termék/oldal/kapcsolat mögött.
Mennyivel könnyebb úgy kapcsolódnunk, ha az a bizonyos személy beavat egy kicsit minket a magánéletébe is. Akkor látni fogjuk, hogy Hé! Ennek a srácnak nincsen takargatni valója és rögtön meg tudjuk alapozni a bizalmat, ami szerintem a mai világban az egyik legfontosabb.
A legfőbb erény ilyen esetben a sebezhetőség felvállalása. Én mindig is vállaltam, hogy én is félek a fogorvostól, vagy ki merem mutatni a hálámat olyan emberek iránt, akik ha csak egy mondattal is, de hozzá tettek ahhoz, hogy az legyek aki ma vagyok.

9. Mi az ultimate tanácsod, amit akkor adsz, ha valaki megtudja, hogy fogtechnikus vagy, és rád ront, hogy nézd meg a fogait?

Hogy nézesse meg egy fogorvossal!


Ilyenkor amúgy a legtöbbször azt a tanácsot adom, hogy 5-4-3-2-1!


Azaz most rögtön nézesse meg, és még idejébe el tud kapni egy kis fogszuvasodást.
Amúgy az egy nagyon érdekes beidegződés, mióta a fogászatban dolgozom, hogy elsőre az emberek fogait nézem meg és többnyire emlékszem is rájuk, hogy milyen a mosolyuk. Egy kis el csavarodott metszőfog, vagy hegyes szemfog ezekre mind emlékszem.

10. Hol látod magad 5 év múlva?

 Szeretném, ha a jelenleg elkezdett úton haladhatnék tovább és ehhez megkapnám a kellő támogatást. Kicsit egyedülinek érzem magam ezekben a projektekben, mert sokszor azt látom, hogy nem értik, hogy miért is segít ez a srác ennyit és nem vár cserébe semmi
Nekem már egy-egy pozitív üzenet is hatalmasat tud lendíteni azon, hogy higgyek magamban és bízzak abban, hogy ezt az utat folytatnom kell.
Sokszor érzem egy igazi “üzlettárs” hiányát, akivel együtt vágnánk bele ebbe a még “megnemértett” projektbe️.
Szóval 5 év múlva örülnék ha már egy csapatban tudnék dolgozni.

 

Hálás vagyok, hogy elolvastad!
Ha az előző részekre is kíváncsi vagy, itt eléred őket.


Kosztercsi
Ez szólt, míg szerkesztettem: 🎧 (köszi Zoli!)
A képek magánarchívumból valók.
Amúgy követsz már Instagramon? Ott olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legjobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇


Na és Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet. 👇

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

"Hé! Nem azt a lányt húztad jobbra Tinderen?"