KEDDvelem - sorryimveggie




A KEDDvelem egy új projekt a blogon. Egyszer elindítottam videós formában - akkor a udsgn.ekszerek-t jegyző Kata volt a vendégem - de az befulladt.

Ezekben az időkben viszont, amikor extra inspirációra, motivációra, és jókedvre van szükségünk, úgy döntöttem új életet lehelek a projektbe, átköltöztetem a blogomra, és megkérdezek olyan embereket, akik engem inspirálnak, akiknek a munkásságát sokra tartom!

Ez a sorozat, minden kedden jelentkezik majd!

Először pedig íme a @sorryimveggie insta oldal mögött álló István interjúja, aki 3 éve vega, mégis annyi recept van a tarsolyában, hogy az ember csak ámul. Arról nem is beszélve, hogy mennyire szépen tálal, és mennyire jók a fotói!

Olvassátok szeretettel, és ha recept parában vagytok, keressétek fel az insta oldalát inspirációért!



Mióta vagy vega? Miért döntöttél így?
Őszintén szólva fogalmam sincsen...nem nagyon szoktam számolgatni.
Azt gondolom, hogy ezt csak egy 360 fokos életmódváltással lehet kivitelezni és eldönteni fejben (úgy értem ahhoz, hogy ne térjen vissza az ember rá). Attól a perctől, hogy ez megtörtént a hús, mint táplálék nem létezik.
Ha mindenképpen számokat kellene mondanom, akkor kb. 3 éve lehetett. 😁
Hogy miért? Ez egy örök kérdés szokott lenni, amire teljesen egyszerű a válasz: lelkiismereti okokból, ami annyit tesz, hogy nem teszek különbséget élet és élet között. Azaz ugyanolyan érzéssel tölt el az, ha mondjuk egy marhára gondolok, mint amikor egy aranyos kiskutyára.
Azt hiszem ezzel a példával tudnám kifejezni a legjobban.

Mit jelent a boldog tojás?
Tetszik a kérdés. 😁 Ezt amúgy nem tudom, hogy csak én szoktam-e használni, de már tuti, hogy hallottam valahol. Mindegy, számomra azt jelenti, hogy a tyúkok boldog körülmények között élnek egy otthoni farmon, ahol rendes kukoricát kapnak, sok zöldséget és természetes úton tojnak...nem kapnak szereket, szabadon mászkálhatnak, nem pedig a tojás miatt vannak tartva bezárva egy kis ketrecbe. Azt hiszem nekem ezt jelenti.

Mióta főzöl?
Húha...csak onnantól szoktam számolni, amikortól elkezdtem sokkal nyitottabb lenni arra, hogy valami újat és szebbet tudjak csinálni és tényleg érdekelt az, hogy mit eszem. Ez 18 éves koromban kezdődött, azaz 7 éve.



Miért döntöttél úgy, hogy insta oldalt indítasz?
Igazából sokkal hamarabb eldöntöttem mint, hogy kivitelezni tudtam volna fotografikailag. Nem voltak meg a kellő eszközeim ahhoz, hogy tényleg olyat adjak ki a kezemből, amilyet szeretnék és ehhez apránként kellett fejlődnöm, és ez több időt vett igénybe.
Akkor már kezdett kibontakozni a hobbiszakácskodás vagy gasztrobloggerkedés és úgy éreztem szeretném megmutatni azt, amit én képviselek főzésben, illetve képekben és ez a felület volt, amit szívesen kezeltem. Ekkor még csak ennyi motivált, persze már tudom, hogy ez egy jó irány lehet és sok minden felé nyitottabb és motiváltabb lettem.

Mi volt a valaha volt legjobb visszajelzésed?
Nem tudnék kiemelni csak egyet, mind ugyanannyira számít és jól esik.
Igazából azok voltak a legjobbak, amiket kaptam (és kapok is a mai napig) az emberektől, akik velem vannak az oldalon. Rengeteg üzenet, hogy elkészült a kaja és mennyire finom, vagy épp az, hogy mennyire sokat segít, hogy vannak a receptek és mennyire inspiráló az, amit csinálok.
(Többel között én is ezért döntöttem úgy, hogy vele készítek interjút! – a szerk.)

Mit üzennél a 16 éves önmagadnak?
Azt, hogy IGEN mégis csak a főzéssel fogsz foglalkozni! 😁
Ugyanis már sokkal korábban szakács akartam lenni, de elkezdtem sportolni és más irányokat vett az életem.
A fotózásban is először leginkább a divat és a portré érdekelt, de szerencsére jókat enni is divat lett. Így újra ezen a vonalon kezdtem el dolgozni.




Mi a kedvenc kajád?
Nem szeretem leszűkíteni kedvencekre, mert széles spektrumon mozgok ebben és nyitott vagyok az új ízekre.
DE…
nagyon szeretem a keleti ételeket... a zsidó, az arab és a vietnámi cuccokat, mert nagyon lenyűgöző nekem amilyen ízeket összehoznak.
De ha mégis arra gondolok, hogy mit imádok a legjobban, akkor a pizza a befutó. Abból is a nápolyi, de egy jó fatüzelésű kemencéből bármilyet elfogadok.

Mennyi időt töltesz a tálalással, fotózással? Volt, hogy többet, mint a főzéssel?
A gyakorlatban már annyira nem töltök vele sok időt, mert általában fejben előre összerakom, hogy mit szeretnék látni viszont a képeken. Szóval inkább a megtervezése vesz igénybe több időt, illetve az utómunka. Hogy mit főzzek és milyen koncepciók alapján, hogy maga az oldal is változatos legyen, inspirációkat, recepteket gyűjteni és ha ezek megszületnek, maga a látvány tervezése.
Főzésben igyekszem legtöbbször olyan recepteket hozni, ami egyszerűbb, gyorsan elkészíthető. A fotózásban pedig inkább a komponálás az, amivel foglalkoznom kell, mert az elején már kitapasztaltam, hogy milyen fény beállításokkal szeretek dolgozni a kis stúdiómban, ahol a képek 90%-a készül. Persze ez egyes ételeknél változtatást igényel, de ez hozzá tartozik. Ilyenkor imprózni szoktam. 😁 A tálalás pedig mint mondtam, már a fejemben összeáll, így a gyakorlatban már csak simításokat kell végeznem (csipesszel babrálni, mi merre álljon😁) és kész is.
Ha összetettebb a tálalás, akkor szoktam vázlatot is írni, hogy tuti a helyén legyen minden.
(Erre rákérdeztem utólag hitetlenül, és megerősített, hogy tényleg így van! Hihetetlen a srác! - a szerk.)



Mi a legnagyobb elismerés, amire vágysz?
Ebbe annyira nem gondoltam még bele, meg nem is az hajt belül, hogy elismeréseket gyűjtsek, ezért nem is nagyon tudok konkretizálni. Fejlődni szeretnék leginkább egyre jobban és inspirációkat adni az embereknek ilyen téren. Ha ezek megvannak akkor persze eltudok képzelni velejárókat, ami jól esne, hogy a munka, mint olyan gyümölcsé érett.

Ha bármilyen zöldség lehetnél mi lennél?
Ez jó! 😁
Szerintem paradicsom!!
Nem nagyon tudok jobbat mondani egy isteni nyári málna paradicsomnál.
És mennyire király már, hogy amúgy a gyümölcsök családjába tartozik, de mégis legtöbbször sós formában találkozunk vele.

Mit javasolsz egy kezdő vegának?
Mindenképpen sok olvasást a témában!
Ha már fejben eljutottunk erre az elhatározásra fontos, hogy a gyakorlatban is összeszedett legyen a dolog. Ismernünk kell a zöldségek, gyümölcsök tartalmát, hogy mi az, amire szüksége van a szervezetünknek, hogyan tudjuk pótolni az elvesztett fehérjéket, vitaminokat és hogyan tudunk változatosan táplálkozni.
Ne féljünk kérdéseket feltenni, felkeresni recept oldalakat vagy könyveket.
Szóval semmiképpen se vágjunk bele fejetlenül, mert az egészségügyi problémákhoz vezethet.
Ja és szeressük meg a főzést!!😁
Ha az élvezetet látjuk benne nem pedig a szükségletet, sokkal jobban fog menni a dolog.


Jövő héten érkezik a KEDDvelem második epizódja!

Addig is egyetek jókat, és csekkoljátok István receptjeit ITT.

Vigyázzatok magatokra!

Mindenkit ölel:

Kosztercsi

A képek István magánarchívumából való!

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇






Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!