KEDDvelem - @mamtrix


A KEDDvelem egy olyan sorozat, amit legelőször 2018-ban indítottam el, és az volt a célja, hogy olyan értékes, és izgalmas embereket mutasson be, akiket öröm ismerni. 

Aztán tavaly, a karantén alatt újra életre hívtam, akkor már online - írásos formában -, a cél viszont mit sem változott. Inspiráló, motiváló embereket keresni, hozzájuk 10 kérdést szegezni, megmutatni őket mindenkinek. 

A mai alany egy szívemnek nagyon kedves lány: Gáspár Merci, vagy ahogy többen ismerhetik @mamtrix. Egyértelmű volt, az új évad tervezésénél, hogy az ő története itt kell álljon. És íme: 

 

1. Az első karantén alatt indítottad el a sorozatod: 60 nap alatt 60 emberrel 60 perces

beszélgetéseket folytattál. A kezdeményezésedről még a Hajdú Bihari Napló is írt. Honnan

jött az ötlet?

Az ötlet alapját több helyen láttam már, azonban igyekeztem a koncepciót hozzám illővé formálni.

Szörnyen éreztem magam, épp elkezdtem kimozdulni a komfortzónámból, kicsit elengedni a

pánikbetegségem és nem az otthont látni biztonságosnak, majd a hírekből is áradt, hogy maradj

otthon! Megviselt és tudtam, hogy másokat is. Szerettem volna, ha minél több embernek tudom a

teljes figyelmem adni, meghallgatni azt, akinek épp arra van szüksége és senkit sem magára

hagyni. Az alap téma a mentális egészség volt, de sokan saját dolgokkal készültek, a fileken át az

összeesküvés elméletekig mindenről is szólt 1-1 beszélgetés.


2. Mit adott neked ez a projekt?

Nagyon sok totálisan más értékrendet és életszemléletet ismerhettem meg, mint ami én vagyok.

Nem tartom magam olyan embernek, aki nem lát a dobozon kívül, de a 2 hónap alatt rengeteget

nyíltam és fejlődtem én is. Adhattam és kaptam is sok pozitív visszajelzést, ami a való életben

annyira ritka. Emellett megerősített abban, hogy igenis foglalkoznom kell a mentális egészséggel,

mert ahogy nekem, másnak is fontos.


3. Milyen visszhangja volt?

Csupa pozitív! A beszélgetéseknek több, mint fele teljesen idegen emberekkel volt, akik Insta

hirdetésből vagy valahonnan megtaláltak, és imádták. Sokan keresnek meg azóta is, sokan el is

kezdték ugyanezt és nagyon büszke vagyok mindenkire, aki belevágott, mert kell bátorság ahhoz,

hogy egy vadidegennel egy órán át a legféltettebb titkaid is kibeszéld.

4. Az elmúlt időben több platformon, és – a boldog béke időkben – előadásokon beszéltél a

pánikbetegségedről, és az agytumorodról is. Honnan merítettél ehhez erőt? Miért

tartottad fontosnak, hogy „megszólalj”?

A daganatomról eleinte csak magamnak vezettem kis naplót, majd egyre több embert érdekelt az

utam, amit jártam és járok is vele. Nem volt előttem sosem egy ember, aki átment már ezeken,

csak az internethez tudtam folyamodni, nem volt személyes példa, hogy egy agydaganattal is lehet

teljes értékű életet élni. Na persze, nem tartom magam követendő példának, mégis szeretném, ha a

hasonlókkal küzdők látnának valakit, aki már túlélt csomó műtétet és még mindig itt van. A

pánikbetegségről is pont emiatt kezdtem el beszélni, 

akarom, hogy mindenki tudja, nem hülye és nincs egyedül! 

Keveset beszélünk erről és még mindig picit tabu téma az egész, ezt szeretném megváltoztatni, ahhoz

 pedig piciben kell kezdeni.


5. A második hullám végén indítottad Twitch csatornádat, ahol hétről hétre várod a

vendégeket, különböző témákkal, vendégekkel, angol és magyar nyelven. Miért a Twitch?

Sokáig vacilláltam az Instagram és a Twitch között, mai napig az első az, ahol a legaktívabb vagyok,

viszont 1-2 (főleg külföldi) streamer megmutatta, mennyire csodálatos közösséget lehet építeni, és

én is ezt akarom. Technikailag is sokkal jobban tetszik és ha a későbbiekben a beszélgetések mellé

játékokat is szeretnék streamelni, arra is tökéletes.


6. Melyik volt a kedvenc adásod?

A legelső! Borzasztóan féltem és rengeteg ember eljött és támogatott. Persze a kezdeti lelkesedés

már lankadt és sokkal kevesebben vagyunk, de mégis emlékezetes marad. Nagyon sokan

megnyíltak, elmesélték a történetüket, nagyon sokan írtak utána, hogy menyire sokat segített.


7. Mire fel a kétnyelvűség?

Angol szakot végeztem és egyetem óta nagyon ritkán használom az angolt, hiányzik. Másrészről

pedig ahogy említettem is, van egy nagyobb amerikai közösség, akiket ténylegesen a barátaimnak

tudhatok a Twitchnek köszönhetően, így szerettem volna, ha velük is tudok bandázni a virtuális

térben.


8. Sokszor beszélgettünk mi is arról, és te is elmondod több helyen, hogy az MCU (a Marvel

Filmes Univerzum – a szerk.) tartotta benned sokszor a lelket. Ezt hogy kell elképzelni?

(Van erre a beszélgetésre 9-10 óránk???) Soha semmi nem varázsolt el úgy, mint a Marvel, mind a

képregények, mind az MCU. Minden egyes szuperhősben találok valamit, ami motivál, amilyen

értéket én is képviselni akarok.


9. Ki a kedvenc előadód? Melyik a kedvenc számod, ami mondjuk akkor szól, amikor nagyon

lent vagy?

Ezt a kérdést nem biztos, hogy érdemben meg tudom válaszolni, semmilyen szinten nincs a zene

az életemben úgy, hogy érzelmekhez vagy akármihez kössem, azokat hallgatom néha, amik az

indokolatlanul sok Tiktokon töltött idő után beleragadnak a fülembe. :D


10. Hol látod magadat 5 év múlva? Lehet, hogy híres streamer leszel?

Remélem a munkámban kiemelkedő lesz a teljesítményem. Jó lenne, ha 5 év múlva nem

lenne az életemben a daganat, de ez inkább csak álom. Szeretnék egy hiteles internetes

személyiség lenni, aki ember marad a folyamatban és nem fogják az influencer szót

feleslegesen ráaggatni.

Mercit itt éred Instán, itt pedig Twitchen! 


Neked van kedvenc Marvel karaktered? Jöjjön kommentben!

Két hét múlva, egy újabb inspiráló, motiváló emberrel érkezem! Addig is minden jót, vigyázzatok magatokra: 



Kosztercsi
Ez szólt, míg a cikket írtam: 
🎧

A képek magánarchívumból valóak.

Amúgy követsz már Instagramon? Ott olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legjobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇


Na és Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet. 👇



Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

"Hé! Nem azt a lányt húztad jobbra Tinderen?"