13 kedvencem kedvence, avagy motiváció az új évre

BOLDOG ÚJ ÉVET!

Mivel szoktunk indítani minden évet?! Fogadkozunk! És erőt próbálunk gyűjteni, hogy a mindent elsöprő szilveszter után legyen lelki, és fizikai erőnk újra munkába állni!

Én a lelki erőhöz kértem egy kis segítséget! Magam köré gyűjtöttem 13 embert, megkértem őket, hogy válasszák ki a kedvenc írásukat tőlem, és írjanak hozzá egy kis ajánlót is Neked! Hogy, ha az új évben tévedsz ide hozzám, lásd, megéri olvasni engem!

1. Dominik, és a vitiligo

"Ez a bejegyzés számomra azért volt különleges, mivel egyfajta fordulópont volt az életemben. Olyan értelemben hogy vitiligosként ezeket a fehér foltokat mindig tehernek éreztem. Miután elolvastam ezt a bejegyzést ez megváltozott. Az hogy egy nagyon jó barátom, akire felnézek és akit tisztelek így kiállt, és átfordította bennem ezt a dolgot, és már most inkább úgy gondolok ezekre a foltokra, mint plusz okokra, hogy miért is vagyok egyedi ebben a világban!
Köszönöm Kosztercsi! ❤️"





2. Ákoska és a Jó nyomon

"Szeretem ezt a szövegedet, mert őszinte, és mindenki életében van olyan történés, amit ebben a szövegben említesz!"


3. Szasza és a világ megismerése

"Ez a kedvencem. Azért mert ezeken a kérdéseken mindenki gondolkozik, mindenkinek vannak negatív gondolatai önmagáról mint külső, mint belső tulajdonság révén. Fontos, hogy legyen önbecsülésünk, mert ha elhisszük azt, hogy nem vagyunk szépek, rossz emberek vagyunk, rengeteg értékes embert veszíthetünk el magunk körül."


4. Viki és az ambivalencia

"Az ambivalencia a hétköznapok egyik meghatározó szereplője - Kovács Eszter Csilla, avagy Kosztercsi úgy ragadta meg az ambivalens érzelmeket 2016-ban, ahogy csak kevesen. Egy kapcsolat huzavonáját, egy szerelmespár lassú, fájdalmas utolsó tangóját örökíti meg, ahol a felek hol egymásba kulcsolják a kezüket, hol pedig búcsút intenek egymásnak. A vers magába foglalja a fordulópontokat, egy tengely körül forog a két fél - mi tagadás, mi is velük forgunk. Kosztercsi szimplán bemutatja azt az élethelyzetet, ami bárkivel és bármikor előfordulhat - az ő kosztercsis módján. Ívet ír a kapcsolatokról, szerelmekről, változásokról."


5. Vivike és a nyakban hordott szerelem


"Nekem az örök kedvenc írásod, de inkább versed a: Szerelmet a nyakamban hordom.
Ezzel tudok teljesen azonosulni. Tudom a hátterét ennek a versnek, ezért olyan fontos számomra is. Valamint azért is, mert jelenleg én is abban a helyzetben vagyok amiben te voltál. Ezért is kell a szerelmet a nyakamban cipelnem, hiszen odáig nem ér el sérelem."



6. Laci és a clickbait cím


"Disney vs Kosztercsi: A világmárkák háborúja folytatódik 2019-ben

Nehéz dolog egy cikket kiemelni, mindegyiket az egyéni megszólalásmód miatt lehet szeretni. Csak Design, interjú, slam, mi legyen? 
A Disney és mi írást szeretném ajánlani, mert megtalálható benne Kosztercsi írásainak eszenciája:
1. Társadalmilag releváns, nosztalgikus téma
2. Kedvesen szubjektív, lelkes leírás
3. Debreslam, ezt a pontot csak finoman ideteszem. Akinek meghozta a kedvét a Disney, az február 15.-én is jöhet a Concába slam poetry témaként nézni."


7. Réke és a 86 év


"Amúgy ettől a cikktől így nyelem a könnyeimet.
Erő, kitartás, gondoskodás, szeretet, ami eszembe jut erről a cikkről. Látom magam előtt a nagymamám milliónyi mozzanatát, ami összeköt minket, és amiért én nem ez az ember lennék, ha ő nem lenne. Hála, szeretet és büszkeség. Ezek azok az érzések, amik bennem vannak, ha rágondolok."



8. Szancsó és az ottlét


"Nagyon nehéz egy írást kiválasztani tőled mert szinte minden másodikat imádom. Főleg, ha azt át tudom érezni vagy tudom mi rejlik a sorok között. Imádom ezt is mert azt írja le amit egyre többször én is érzek. És imádlak téged is (többek között azért) mert le mered írni mit is gondolsz bármi is van."


9. Anna és Ecike


"Eszter nagymamájával, Mumival mindenkinek találkoznia kellene! Képzeljetek el egy végtelenül cuki nénit, akinek olyan szövege van, hogy kifekszel tőle. Az első találkozásunk mai napig megmosolyogtat ha rá gondolok! Mikor Eszti, alias Ecike mesél róla mindig képeződik egy kis szeretet buborék bennem is, mert az ő kapcsolatuk tényleg mindent lefed és képtelen az ember nem szeretettel gondolni Mumira. És a jelmondat: Van Isten!"


10. Ati és az intelmek

"Szeretem azt ahogy Kovács Eszter Csilla beszél,
soraiba az intellektuál mindig befér.
Sokszor érzem magam mellette kényelmesen,
mint akinek semmi dolga.
Mert ő az én gondolataimat is a pódiumra hordja."




11. Mesike és a várakozás 

"Az emberek rohannak.. Rohannak és utálnak várni.. Na jó, bevallom én se szeretek.. Na jó, igazából én is  utálok várni.. Talán épp ezért választottam ezt a blogot. De az életben minden okkal történik, nem? És ki tudja, lehet pont abban az egy órában változik meg az egész életünk.. vagy az is lehet, hogy nem. De mindenképpen el kell gondolkodnunk a dolgok miértjén!"


És a kettő, akiknek szavak nélkül is lehet hinni:

12. Anya és önmaga 




13. Apa és az öröklét



Köszönöm, hogy elolvastad ezt, és hogyha téged is motivált már valamelyik írásom, vagy van kedvenced, küldd el nekem bátran!

Addig is mindenkit ölel:

Kosztercsi

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapjaimat → Kosztercsi a Facebookon

Instagramon pedig olyan tartalmakat is láthatsz, amik az oldalra nem kerülnek fel → Kosztercsi az Instán

Képek: Tallódi Emese, freepik.com, Szabó-Thalmeiner Dóra, Rozsi Kristóf, saját archívum

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Prosti pingvinek és társaik