Ifjúsági regények az ifjúság napjára

Egyre inkább kezdek visszatérni az olvasás élményéhez! Reggel ébredés után egy sorozat helyett olvasok, vagy ha hazaérek egy fárasztó nap után, inkább egy könyvért nyúlok a telefonom helyett.

Erre az egészre amúgy Ott Anna inspirált, akinek mindenképp nézzetek rá az instájára, és szerintem ti is kedvet kaptok az egészhez.

Több projekten gondolkozom ezzel kapcsolatban az elkövetkezendő időkben, de először arra gondoltam az ifjúság napja kapcsán, hozok nektek egy listát arról, hogy én mely ifjúsági regényeket fogyasztottam kiscsikó koromban!

Vágjunk is bele!

1. Harry Potter


Nem hiszem, hogy ezzel bárkinek is nagy meglepetést okoztam volna. A Harry Potter sorozat a korosztályom, de még az utánam, sőt az azután következő generációnak is meghatározó olvasmány élménye volt. A világ, amelybe J. K. Rowling kalauzolt minket, annyira új, és mindentől eltérő volt, hogy még a nehezen olvasó gyerekeket is rávette, hogy a 600-800 oldalas könyveket jó kedvvel, és kitartással olvassák!

Neked melyik a kedvenc részed?




2. Fiúk kizárva! sorozat



A két boszorkány lányról szóló könyvek voltak azok, amik igazán megszeretették velem az olvasást. Nyelvezete és sztorija, pont annyira volt könnyen emészthető, hogy kétnaponta járjak vissza a könyvtárba, hogy a következő részt kikölcsönözzem! A legelső részt, édesanyám vette ki nekem, és őszintén izgult, hogy kislánya, aki utál olvasni (attól függetlenül, hogy nagyon gyorsan teszi azt), vajon mit fog hozzá szólni. Telitalálat volt! Kössz Anyu!



3. Neveletlen Hercegnő sorozat


A sorozat, amely Meg Cabotot egy életre a szívünkbe zárta, és ami Anne Hathaway első igazán nagy szerepét adta. A napló formájában íródott mű, azért volt annyira zseniálisan, mert minden kislány elhitte kicsit, hogy ez akár róla is szólhatna! Arról nem szólva, hogy akkoriban rengeteg inspirációt adott ahhoz, hogy én is végtelen naplót vezessek. Egy kis olvasás, egy kis naplóírás! (Úgyhogy hihetetlenül hálás vagyok Cabotnak, nagyon jókat röhögök a kamasz Kosztercsin a visszaolvasások alkalmával.) 




4. Pöttyös könyvek


Ez nem is annyira mi, inkább az édesanyáink fiatalságának élménye, de mivel végtelen volt belőle felhalmozva a Muminál lévő könyvtárszerű könyves polcokon, így nyaranta nagy kedvvel vettem le onnan egyet-egyet. (Főleg, ha ezzel ki lehetett kerülni azt, hogy kötelezőt kelljen olvasni!) A Pöttyös könyvek kedvesek voltak, és nagyon tanulságosak, mindegyikből lehetett tanulni valami nagyon fontosak: Mint hogy légy kedves! És alázatos! És hogy a világon legfontosabb dolog a barátság!




Nekem ezek a kedvenceim! Te miket olvastál fiatal korodban? Írd meg nekem itt kommentben, vagy valamelyik platformon!

Köszönöm, hogy elolvastad!

A könyvmolyok minden szeretetével,


Kosztercsi



A képek forrása: antikvarium.hu

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapjaimat 👇



Instagramon pedig olyan tartalmakat is láthatsz, amik az oldalra nem kerülnek fel 👇

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Prosti pingvinek és társaik