15 másodpercnyi élvezet

A karantén sok mindent megváltoztatott bennem. Hosszú évek után tényleg elkezdtem odafigyelni az étkezésemre, az edzésre, könyveket olvasni. Viszont nem csak pozitív vonzata volt a karanténnak...

Regisztráltam a TikTokra*. Gondoltam megnézem, hogy a mai fiatalokat mi teszi boldoggá. Úgy voltam vele, hogy kicsit körbenézek, felmérem az erőviszonyokat, ilyenek. Ühüm. Úgy beszippantott, mint a p$csa. Azon kaptam magam, hogy eltelt 3 óra és nem ettem, nem ittam, nem pisiltem, szinte még nem is pislogtam, csak pörgettem a videókat. Amik maximum 1 percesek, de a standard a 15 másodperc.

15 másodpercnyi élvezet. 15 másodpercnyi hírnév. 

Kivéve, ha felkapnak, és bekerülsz a #foryoupage elit csapatába**, mert akkor rád kattannak az emberek, és nézegetni fogják a videóidat. Vagy utánozni. (Ezt nagyon ügyesen duettnek hívja a rendszer.)

Leültem a gép elé, és mielőtt gépelni kezdtem ezt a szöveget elgondolkodtam. Bő 10 év van köztem, és aközött a generáció között, akik ezt most a legtöbbet használják. Akik fogyasztják és előállítják az ott látható tartalmakat.  Végiggondoltam, hogy amikor mi ennyi idősek voltunk, mi nem akartunk híresek lenni. Vagyis de. Csak belül, mélyen. Nekünk akkoriban, az ismerkedés és a kapcsolatok megtartása volt a cél. Ezért lehetett az, hogy egy egész együtt töltött tanítási nap után hazaérve az MSN-en*** függtünk, és ugyanazokkal az arcokkal beszélgettünk, mint előtte 8 órában. És ez tett minket boldoggá.
A selfie fogalma még távolinak tűnt, influencerek sehol nem voltak, így ha feltöltöttél egy képet MyVipre az Avon szempillaspirálodról, az nem flexing**** volt, csak egyszerűen művészinek ítélted meg az összehatást.

Igen, ez tényleg a Myvipről van...


Nem készültünk órákig egy képre, nem figyeltünk a beállításra. Az élményt akartuk megélni. Benne lenni. Együtt. Azokkal, akiket szerettünk.

És annyira fura, hogy ez a világ mennyire megváltozott! Hogy már 13 évesek is a TikTokra gyártanak tartalmat, és annyian követik őket, ahányan engem a Facebook oldalamon és az Instagramon összesen. Mondjuk háromszor. Vagy inkább négyszer


És igazából csak egyetlen kérdés kering még bennem ezzel kapcsolatban: hogy ők vajon megélik? 
Hogy nem-e lesz bennük majd egy rossz érzés, hogy mennyi élményt, nevetést, bánatot és örömet szalasztottak el azért, mert a kamerába néztek, a szívük helyett...

K.


A kép magánarchívumból való!
Igen, tényleg újraregisztráltam Myvipre, hogy leszedhessem.

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇






Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇


* A TikTok egy új közösségi média platform, ahol csak videós tartalmakat lehet közzétenni. Táncolnak, tátognak, szépek vagy viccesek. Ezek a fő kategóriák. Egy videó 15 vagy 60 mp hosszú lehet, és a tartalmát teljesen te szerkeszted megosztás előtt. 

** Aki a legtöbb ilyen ajánlást kapja kvázi híres lesz. Felkerül a legnagyobb TikTok sztárok közé. Szóval titkon minden kis sztár erre vágyik ezen a felületen. 

***Windows Live Messenger. A fiatalkorunk messengere, ahol (videó)csetelni, és fura figyelemfelkeltő jeleket lehetett küldeni. Illetve kicserélni a betűidet, színes-szagos, villogó elemekre. 

**** Flexing: a felvágás valami olyannal, ami neked van, de másnak még nincs. 

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!