Így lettem Ecike...

Mumi egy nagyon érdekes fogalom a családunk történelem könyvébe. Őt nem lehet Mamának hívni, mert sosem volt mamis. Jó, nem mondom, hogy közel a 86-hoz nem panaszkodik néha a dereka, vagy a lábai miatt, de hát könyörgöm. Ha én állnék annyi éve azon a lábon, az enyém is fájna.

Szóval a Mumi volt mindig is az az én felvilágosult tündér"kereszt"anyám. Hogy a teljességigénye nélkül közöljem, elég érdekes, és viharos volt a családi életem. Rokonok jöttek-mentek az életemben, sokról még a mai napig nem tudom, hogy ki is ő pontosan. Így lehet az, hogy mivel rengeteg időt töltöttem Mumival, így sok szerepet magára vett. Nagymamám, anyám, keresztanyám, nővérem és barátnőm volt ő egyszerre. Ő volt az, aki kölcsönadta a körömlakkjait, hogy mindegyik lábkörmét más színűre festhessem, aki új játékokat talált ki nekem, aki ahogy kamaszodtam, mindig megmondta mit mivel viseljek, és aki kölcsön adta a végtelen dögös, és hihetetlen retro ruháit - persze, ameddig még azok jók voltak rám.

Aztán, ahogy nőni kezdtem, egyáltalán nem cikivé vált ő maga, és a jelenléte, hanem egyre menőbb lett. Megjelent a 18 szülinapomon, mindig volt egy-két jó szava a barátaimhoz, és a mai napig megkérdezi, hogy van-e valami "faszlinger"? Vagy amikor romantikus hangulatban van, akkor azt kérdezi: "Na , és hogy állsz szerelem dolgában?"

És, ahogy Mumit sem lehet Mamának hívni, így ő sem hívhat engem simán Eszternek, Eszterkének, vagy Esztikének. Az Eszti eleve foglalt, mert a kedves unokatestvérem viseli ezt a nevet (ez is egy kedves családi sztorira vezethető vissza). Így, hogy ne lehessen a két lányt összekeverni, én megkaptam életem legszebb, és legkedvesebb becenevét. Így lettem Eci, vagy még kedvesebben Ecike.

És, hihetetlen érzés, hogy tök mindegy, hogy egy félévre, egy hónapra, egy hétre, vagy csak egy hétvégére utazom el, a Mumi mindig sikítva fogad, és soha nem felejti el odabiggyeszteni azt a mondatot:

"Jaj Ecike! Olyan jó, hogy itthon vagy!"



K.


A kép magánarchívumból való.

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapjaimat → Kosztercsi a Facebookon


Instagramon pedig olyan tartalmakat is láthatsz, amik az oldalra nem kerülnek fel → Kosztercsi az Instán

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Prosti pingvinek és társaik