Motiváció

Akik régóta olvasnak, tudják, hogy rengetegszer belevágtam már a fogyókúrába, vagy a mindent beleadós edzésbe. Ezek egy darabig mindig jól működnek. Aztán egyszer csak, mint egy régi diafilm, amit kettévágnak, vége szakad.

Olyankor mindig rájövök, hogy nem elég jó a motivációm. Hogy hiányzik az az utolsó lökés, ami az elhatározáshoz kellene.

Elővettem hát a barátaimat, azokat, akikre ezen a téren erősen felnézek, és feltettem nekik az ominózus kérdést: "Téged mi motivál?". A leghajmeresztőbb válaszoktól a legőszintébbig minddel találkoztam! Íme:


I. A "Hegyomlás"

Van egy barátom, akit Bogi barátnőm, csak a "Hegyomlásnak" hív. Sportélete miatt, amúgy is izmos, de mellé még edz. Így nem meglepő a hatalmas karja, a kockás hasa, és a szép melle. Amikor arról kérdeztem mi motiválja, nagyképűen - pedig nem az - azt válaszolta: "Hát hogy jól nézzek ki!"
- Ennyi?
- Hát mert miért edzenek az emberek?

Nem akartam neki mondani, hogy pontosan ezt próbálom kideríteni.... Ő az a típus, aki soha nem lesz elégedett magával, mert úgy gondolja, ha elégedettséget érez, akkor feladta. (Ha valaki ezt megérti, és el tudja nekem magyarázni, legyen szíves jelezze.)

II. Az örökmozgó

Vannak barátaim, R. és S., akik azért kezdtek bele az edzésbe, mert valami mozgásra vágytak. Amiért imádom őket, hogy elmondták, de őszinte leszek, ezzel nem vagyok sokkal előrébb. Imádok/nék mozogni, de amikor reggel 7-kor kelek, és az ágyam olyan erősen szorít, mint gyermek a játékát, és olyan meleg, mint a kemence sütéskor, olyankor nagyon nehezemre esik kikelni, és azt mondani, hogy na most mozogni fogok. Ilyenkor kellene valaki, aki kiszed az ágyból, és rám parancsol, hogy kezdjem el az edzést. (Vagy még inkább megcsinálja helyettem az első néhány gyakorlatot, míg én alszom.)


III. Az ételimádó

A legszimpatikusabb választ F. barátom adta. Azt mondta két dolog motiválja abban, hogy minél többször lemenjen a terembe: az egyik az, hogy olyan súlyokat bír el, amiket nem sokan, ezzel kitűnve a tömegből, a másik pedig az, hogy imád enni. És ha nem akar egy dagat**** lenni - ahogy ő fogalmazott - akkor kénytelen mindent beleadni a testépítésbe.

IV. A változtatni akaró

Van egy barátnőm, A., aki évek óta elég nagy súlyfelesleggel küzd. Sokszor próbált sok mindent, volt, hogy együtt is próbálkoztunk, de valahogy mindig elszállt a motiváció. Nála és nálam is. Történt valami, mi pedig hatalmas csoki és csipsz zabálással próbáltuk enyhíteni fájó, vérző szívünket. Aztán kicsit elsodort minket az élet, és most, hogy újra egymás mellé keveredtünk, kiderült, hogy hatalmas elánnal vágott bele az alakreformálásba. Nem csak a diétát tartja - ahogy én -, de minden napját a teremben kezdi. Amikor tőle kérdeztem mi motiválja, azt mondta, hogy nem bírja ezzt tovább. "Muszáj változtatnom. Ez visz előre. Ennyi."

5 ember, 4 különböző válasz. Mindannyian zseniális emberek, és egyikük jobban néz ki, mint a másik. Már csak az, hogyha rájuk nézek feltölt egy csomó-csomó energiával. 
Nagyon aranyosak voltak, de én még mindig szenvedek reggelente a tudattól, hogy bele kell állni az edzésbe... 
Ha neked van valami zseniális módszered, amivel szerinted az én lusta seggemet rá lehet venni az edzésre, akkor ne habozz írd meg nekem! 

Köszi, puszi:

K.

  
A kép magánarchívumból való.

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapjaimat → Kosztercsi a Facebookon


Instagramon pedig olyan tartalmakat is láthatsz, amik az oldalra nem kerülnek fel → Kosztercsi az Instán

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Prosti pingvinek és társaik