Család

Van egy olyan massza a világon, amibe akkor is beleragadsz, ha nem akarsz. Ezt úgy hívják: család.
Egy közösség, aminek akaratodon kívül vagy tagja és egy idő után (a dac korszak lezárultával) rájössz, hogy nincs is neked olyan rossz dolgod itt.

Egyszerűen beletanulsz, mint mindenbe a világon. Kitanulod, hogy ki hogyan, és mikor mozdítható, miben erős, és mit kell tenni, ha úgy tűnik gyenge. Rájössz, hogy meg kell őket ölelni, ha szomorúak, és ha úgy érzik semmi mondanivalójuk nincs, olyankor kell a legjobban meghallgatni őket.

A család intézménye számomra az egyik legcsodálatosabb dolog a világon. Annak ellenére, hogy a szüleim már 7 éve elváltak, soha nem éreztem úgy, hogy egy csonka családban élek. A szeretet a kulcsa az egésznek. Ha egy gyerek annak ellenére, hogy az egyik szülő nem egy háztartásban él velük, megkapja azt a szeretet mennyiséget, mint előtte - akár telefonon, levélben, személyes találkozók alkalmával - akkor nem fog (annyira) sérülni.

Hazug dolog lenne, ha azt mondanám, nem fájt annak idején ez a dolog. Ha azt modanám, hogy nem sírtam éjszakákon át, hogy hogy lehetek én ilyen szerencsétlen. Hogy hogyan történhet ez velem?!
Vicces milyen egoista az ember, nem?

Amikor félretoltam a saját hatalmas fejemet, meg kellett látnom, hogy az a két ember, akiket a világon, az egyik legjobban szeretek, így boldogok. Nehéz volt 17 évesen ezt felfogni, de utólag belegondolva, nagyon büszke vagyok. Rájuk, és saját magamra is. Mert onnantól kezdtem el igazán értékeli, hogy mim van. Hogy van mögöttem egy hátország. Egy négy emberből álló hadsereg, akik mindegy, hogy éppen hol vannak, hogy mit csinálnak, vagy mit éreznek, mert tudom, hogyha szükségem van rájuk, akkor mindig ott lesznek.

Ezt jelenti a család!

És csak remélni merem, hogy nekem is ilyenem lesz majd....


K.




A kép magánarchívumból való.

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapjaimat → Kosztercsi a Facebookon


Instagramon pedig olyan tartalmakat is láthatsz, amik az oldalra nem kerülnek fel → Kosztercsi az Instán

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Prosti pingvinek és társaik