3 dolog, amit A kis hercegből tanultam

Ma 117 éve született Antoine de Saint-Exupéry, A kis herceg szerzője. Ennek apropóján úgy gondoltam leülök, és végig gondolom mi az, amit a kis felfedezőtől tanultam.

I. A fölnőttek hülyék

Azt hiszem, ennek a könyvnek az olvasása közben döntöttem el, hogy soha nem akarok fölnőtt lenni. Mert a fölnőttek hülyék. Olyan nyilvánvaló dolgokat sem vesznek észre, mint az elefántot lenyelt kígyó. Helyette csak egy buta kalapot látnak. S mit ér az élet képzelet, és fantázia nélkül? Nem sokat, ugye?

II. Sosem tudhatod hol találsz barátra!

Ez az a pont, amit talán a legtöbbször tapasztaltam már az életem folyamán. Gyakran én szelídítettem, és olyan is volt, hogy én voltam a róka, de egy biztos: a legkilátástalanabb helyzetben is lehet barátra lelni. Sőt! Olyankor lehet csak igazán!

III. A kaland mértéke, mindig rajtad múlik!

Mert ki más alakíthatna az életeden, ha nem te magad? És ez az élet lényege! Hogy kapsz ugyan egy lehetőséget, de hogy hogyan élsz vele, az csak a te döntésed. Mert a legnagyobb kalandjaid alakítója TE magad vagy. Senki más. S ha ehhez az kell, hogy bolygókat járj végig, és a legkülönfélébb embereket ismerd meg, hát legyen. Csak egy dolgot soha ne felejts el: TE irányítasz!

Nektek mit adott ez a könyv? Van olyan tana, amit az élettarisznyába eltennétek?

K.



A kép magánarchívumból való.

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapjaimat → Kosztercsi a Facebookon


Instagramon pedig olyan tartalmakat is láthatsz, amik az oldalra nem kerülnek fel → Kosztercsi az Instán

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!